Techno Worlds
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Techno Worlds
As a worldwide phenomenon, techno has not only influenced music history, but also contemporary culture. Its impulses into art, philosophy, pop culture, media consumption and technologies are omnipresent. Based on text and image contributions, the book opens a portal into the usually guarded world of techno. It traces the cultural-historical dimension and the artistic exploration of electronic sound experiences. The catalogue, published on the occasion of a worldwide exhibition tour by the Goethe-Institut, reflects on the history of techno and club culture as well as the diverse practices of clubbing. Experiences of space, sign systems, and the club as a place where questions of identity and gender are renegotiated reveal the enormous breadth of the topic. A recommendation not only for friends of electronic dance music.
With contributions by artists such as Tony Cokes, Zuzanna Czebatul, Aleksandra Domanović, Abdul Qadim Haqq, Ryōji Ikeda, Maryam Jafri, M+M, Henrike Naumann & Bastian Hagedorn, Carsten Nicolai, The Otolith Group, Vinca Petersen, Daniel Pflumm, Sarah Schönfeld, Jeremy Shaw, Dominique White, Tobias Zielony as well as the film directors Jacqueline Caux, Romuald Karmakar and the musicians DeForrest Brown, Jr., Chicks on Speed, Rangoato Hlasane, Robert Lippok and Mamba Negra.
The book is published as part of the eponymous Goethe-Institut's touring exhibition, curated by Mathilde Weh, Justin Hoffmann, and Creamcake.