Rosa Loy Manna
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Rosa Loy
Rosa Loy (*in Zwickau) can be ascribed to the New Leipzig School. She counts among those female German painters who deal with the knowledge handed down by women, by New Femininity and its associated “school of mysteries,” as well as with neo-Romanticism. Romanticism is one of the great traditions of Saxonian painting. Loy integrates femininity and beauty into her paintings, affording multilayered ways of interpreting her works. Her figurative approach allows for narrative references, but it goes beyond simple interpretations, making use of the manifold associations found in interconnected systems and conventional types of visual perception. This monograph contains the artist’s works dating from 1996 to 2001 in casein on canvas, diverse techniques on paper, and various print techniques. Exhibition schedule: Kunsthalle Gießen, March 27–June 26, 2011When NEO RAUCH was a student of Arno Rink’s at the Hochschule für Grafik und Buchkunst in Leipzig, Germany was still a divided country. After the fall of the Berlin Wall, his large, cryptic paintings conquered the art world by storm and Rauch became a trailblazer for the New Leipzig School, as well as its most famous representative. His paintings added elements of Pop Art, comics, and advertising graphics to figural painting.