Richard Phillips
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Richard Phillips
The bright, colorful oil paintings in this book show portraits of men and women by Richard Phillips. His frequently nude representations are borrowed from pornography, with animals and contemporary sculptures also featuring occasionally. They are all based on the appropriation of found images which the artist takes from magazines, the Internet or other mass media. The use of existing images stored in the cultural memory of society puts Phillips into the tradition of the so-called "Appropriation Art" of the eighties. He also emphasizes the conceptual approach of his work with unusual combinations of different motifs within a presentational context, sometimes reflecting on a larger theme, for example aspects in the life of the American president George W. Bush. In some pictures, the artist consciously reveals the technique on which his photorealistic manner of painting is based, leaving the grid necessary for the proportional transfer of the model to the canvas exposed in some places. In his work, Richard Phillips invariably makes an issue of the blurring of the borders between advertisement, lifestyle, pornography and fashion, and thus questions their ambivalent relationships. Exhibition Schedule: Kunstverein in Hamburg September 21 - November 10, 2002