Sasha Waltz Installationen, Objekte, Performances
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Sasha Waltz
Sasha Waltz is a pioneer of the so-called »turn to the installation«. She is expanding the field of the installation to include actions and people. Dance becomes installation and installation becomes action. In the exhibition space, the visitor himself moves “on stage,” he is part of the events taking place and has the power to determine his relation to an event or object. The formats between performance and exhibition are in transition. This is the new sign of Sasha Waltz’s art.An exhibition at the ZKM | Karlsruhe presents the artist’s new position. Huge installations form its center, which is supplemented by many smaller installations and objects, documents and archival materials that have never been shown before, and an extensive program of performances, with music by the composers Jonathan Bepler, Pascal Dusapin, Hans Peter Kuhn, Henry Purcell, and Franz Schubert.PETER WEIBEL (* 1944, Odessa) is an internationally known media and conceptual artist, curator, and art and media theoretician. Since the 1960s his work has firmly regarded artistic creativity as an open-ended field of activity. He was head of the ZKM, Karlsruhe until 2020. Since 2017 he has been director of the Peter Weibel Research Institute for Digital Culture at the Universität für angewandte Kunst in Vienna.