Hans-Christian Schink
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Hans-Christian Schink
The Leipzig-based photographer Hans-Christian Schink (*1961 in Erfurt) first gained notice for his series Verkehrsprojekte Deutsche Einheit, for which he spent seven years documenting new traffic-related constructions in eastern Germany. The images bear testimony to humankind’s enormous intervention in the environment. This clash between civilization and nature is a recurrent theme in almost all of Schink’s work: be it telephone cables that appear in an apparently virgin Vietnamese jungle, or utility poles and wires strung across Niigata’s snowy landscape. Even if human beings, as the perpetrators of these interventions, are never directly seen in these photographs, the scars they have left behind make them ever-present. Yet Schink does not pass judgment: he simply documents the scenes from the perspective of a remote observer. Exhibition schedule: Kunstmuseum Dieselkraftwerk, Cottbus, January 1–March 27, 2011 | Neues Museum, Weimar, April 8–June 13, 2011 | Galerie Rothamel, Erfurt, September 4–July 2, 2011 | Angermuseum, Erfurt, April 9–June 5, 2011 | Museum Küppersmühle, Duisburg, July 1–October 3, 2011 | Galerie Rothamel, Franfurt, September 2–October 22, 2011
»1h delightfully plays with photography's limitations. Photography can only capture illusions, and Schink has creatively used the medium to incorporate and make apparent the illusionistic properties of his photographs.There is a formula to the work, bit it's not formulaic. It is instead a lyrical study of the daily motion of the sun, the progenitor of scientific inquiry, and the thing that makes all photography possible.«
Photo-eye Magazine