Yves Netzhammer Installationen 2008-2018
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Yves Netzhammer
With a conversation between Michael Heitz and Yves NetzhammerA head, a rump, arms, legs; joints, skin, blood—it only takes a little to identify the minimalist dolls Yves Netzhammer (*1970) draws on the computer; tender, yet shot through with violence at the same time, they are always getting into ambiguous situations. Taciturnly, they roam through the Swiss artist’s installations and film clips, challenging the boundaries between virtual and three-dimensional space. Richly illustrated in order to live up to the subtle, multifaceted works, the catalogue investigates the independence of Netzhammer’s art and its development through the most significant pieces from the years between 2008 and 2018, some of which are being published for the first time here.Exhibition: Museum zu Allerheiligen, September 28, 2018 – February 17, 2019A head, a rump, arms, legs; joints, skin, blood—it only takes a little to identify the minimalist dolls YVES NETZHAMMER (*1970) draws on the computer; tender, yet shot through with violence at the same time, they are always getting into ambiguous situations. Taciturnly, they roam through the Swiss artist’s installations and film clips, challenging the boundaries between virtual and three-dimensional space.