Yves Netzhammer
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Yves Netzhammer
Yves Netzhammer’s works for the 52nd Venice Biennale and the exhibition accompanying documenta 12 in 2007 drew international attention. The artist (*1970 in Schaffhausen) creates complex, disturbing visual worlds that incorporate many references to art history and are permeated with drawing, architecture, computer-generated video images, and sound. People, animals, plants, and objects constantly flow into each other, transforming into new, mysterious creatures. The pleasant dovetails with the unpleasant; the dead melts into the living. According to the artist, he uses his works to look for the images everyone has in his or her own head, without knowing it. “It’s about the chance an image has in a world ruled by comprehension,” and “searching for the patterns of our perception, for this hidden, parallel system where our desires, fears, prejudices, and ambivalences are concealed.”Richly illustrated, this book documents Netzhammer’s latest works—the installations for Venice and Kassel , as well as projects for the Museum Rietberg in Zurich and the SFMOMA, San Francisco—supplemented by earlier works.