Vito Acconci Courtyard in the Wind
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Vito Acconci
The works of the New York-based artist Vito Acconci (born 1940) are more often than not about creating a public defined via the body - from his radical performances at the beginning of the seventies to his unusual architectural designs since the establishment of the Acconci Studio at the end of the eighties. His work Courtyard in the Wind for the new building of the Technisches Rathaus in Munich, a building which houses the city´s architectural department, was the first permanent structure by Acconci to be realized in a public space: A revolving ring of landscape in the courtyard may be moved with the aid of the artist´s wind power plant located on top of the Rathaus tower. The book at hand in the Cantz series is the first to document this project by the artist and at the same time grants valuable insights into the paradigm of architectural designs by the Acconci Studio. The book also features texts by Vito Acconci about the body, architecture and public space. An instructive essay by Heinz Schütz reviewing Acconci´s works from the last decades opens up the horizon against which Courtyard in the Wind is set.