Ting Yin Yung Catalogue Raisonné, Oil Paintings
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Ting Yin Yung
For a long time only slightly noticed, modernist movements in Chinese art history are gaining more and more recognition. One of its key fi gures is Ting Yin Yung, whose art is essential to understanding Western-style art in China. Ting was one of the fi rst to turn to his own cultural history to inform the Western-style paintings he and others aspired to master, primarily to breathe life into what many considered a stagnant art tradition. It is diffi cult to gauge the full extent of Ting’s impact and infl uence on modern and contemporary Chinese art, but this comprehensive catalogue raisonné of his oil paintings brings us in a position to see how his vision, through both his art and his teachings, inspired and nurtured many.
TING YIN YUNG (1902–1978) was born and raised in the province of Guangdong, regarded as the hub of the Chinese revolution and at the forefront of progressive political thought. He was one of the earliest artists to advocate going beyond fusing East and West and infusing Western-style Chinese oil paintings with elements drawn directly from Chinese traditions to achieve a unique language, satisfying the needs of a modernized Chinese art and, indeed, of a nation striving to be contemporary.