Thomas Florschuetz Assembly
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Thomas Florschuetz
Thomas Florschuetz (*1957 in Zwickau) has created an individual aesthetic characterized by an abstraction that is achieved by means of close-up shots and focusing on detail. Visual axes, wall surfaces, and recesses merge to become independent compositions. The Assembly series, which the artist began producing in 2010, is a photographic juxtaposition of the Indian Palace of Justice and parliament in Chandigarh designed by Le Corbusier with Brasilia, the newly constructed capital of Brazil by Oscar Niemeyer. In their comparative treatment, the fact that the seats of government in Chandigarh as well as in Brasilia were conceived on the drawing board is as interesting as the fact that the two architects were teacher and student. Other photographs, for example, show the demolition of the Palace of the Republic in Berlin or the New Museum on the German capital’s Museum Island shortly before its completion and restoration. Exhibition schedule: Museum Wiesbaden, April 27–September 8, 2013