The Cathedral of Christ the Light The Making of a 21st Century CathedralSkidmore, Owings & Merrill LLP
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
The Cathedral of Christ the Light
The Cathedral of Christ the Light in Oakland, California, completed in 2008, examines the meaning of a cathedral at the dawn of the third millennium and its implications for sacred space and architectural form. Designed by Craig W. Hartman of Skidmore, Owings & Merrill LLP , it combines ancient geometries drawn from nature and early Christian metaphors with the most contemporary methods of computational design to create a luminous, welcoming structure for its multicultural, Pacific Rim city. Since its completion, the Cathedral of Christ the Light has attracted international acclaim for its architecture, its relationship between urban and natural ecologies, and the reimagining of sacred space for contemporary society. The architecture is a study in light. The Christian symbol of the fish is embedded in its geometries and its innovative structure of glass, wood, and concrete. A glazed, bivalve exterior envelops the building, while a veil of fritted glass diffuses light and solar heat. Inside, an oculus in the forty-meter-high vaulted wooden ceiling opens the space to the sky. The aisles, like rays, lead to the rectangular altar. The unique omega window behind the altar was created using a new technology developed specifically for the cathedral: a Romanesque relief from the tympanum of Chartres Cathedral was digitized, after which a laser was used to perforate aluminum panels, rendering an eighteen-meter-tall pixilated image of Christ that is visible only through natural light. This richly illustrated monograph presents the first cathedral to be designed and built entirely in the twenty-first century.