Terry Haggerty Transcend
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Terry Haggerty
Terry Haggerty (*1970 in London), who lives and works in Berlin, creates paintings, drawings and large scale wall drawings that expand the vocabulary of abstraction: he combines the reductive elements of Minimalism with the phenomenological approaches of Op Art in a new way. In their reduction to what is mostly monochrome color and their formal simplification, Haggerty's varying line/stripe combinations oscillates between the planimetric structure of the surface and the illusory perception of three-dimensionality. The incredible precision of Haggerty's handiwork is also responsible for the impressive effect of his pictures with an appearance of quasi mechanical perfection. Transcend presents the artist’s oeuvre from the late nineties to the present and represents his ingenious synthesis of Minimal Art’s striving towards a conceptual order and Op Art’s prosaic play with perception and the illusion.
Terry Haggerty (*1970 in London), who lives and works in Berlin, creates paintings, drawings and large scale wall drawings that expand the vocabulary of abstraction: he combines the reductive elements of Minimalism with the phenomenological approaches of Op Art in a new way. In their reduction to what is mostly monochrome color and their formal simplification, Haggerty's varying line/stripe combinations oscillates between the planimetric structure of the surface and the illusory perception of three-dimensionality. The incredible precision of Haggerty's handiwork is also responsible for the impressive effect of his pictures with an appearance of quasi mechanical perfection. Transcend presents the artist’s oeuvre from the late nineties to the present and represents his ingenious synthesis of Minimal Art’s striving towards a conceptual order and Op Art’s prosaic play with perception and the illusion.