Shilpa Gupta Drawing in the Dark
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Shilpa Gupta
Shilpa Gupta, a pioneering intermedia artist from South Asia and an iconoclast is interested in the threshold and liminal spaces, where distinctions are complicated. Refusing to be restricted to any identity, style or medium, Gupta has constantly probed and expanded the notions of borders, those on paper and within art practice. In the book 'Drawing in the Dark', we deep dive into her series on the Bengal Borderlands where she traces clandestine routes and flows that persist, despite the near completion of the world’s longest border fence between India and Bangladesh. Through interviews, photographs, records with incisions, smuggled everyday objects and drawings made from prohibited cough syrup and marijuana, Gupta’s incisive and poetic works unravel stories of desire, mobility, and ethics in the face of laws and censorship.
SHILPTA GUPTA, a pioneering intermedia artist from South Asia and an iconoclast is interested in the threshold and liminal spaces, where distinctions are complicated. Refusing to be restricted to any identity, style or medium, Gupta has constantly probed and expanded the notions of borders, those on paper and within art practice.