Pavel Pepperstein und Gäste
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Pavel Pepperstein und Gäste
Pavel Pepperstein, who was born in 1966 and is one of the internationally best-known artists and authors of Russia's younger generation, represents an important link between the elder exponents of Moscow Conceptualism and the young artists of his homeland. While working on an unusual collection project for the Kunsthaus Zug in Switzerland from 1998 to 2002, he invited selected Russian guests to take part in exhibitions: Inspection "Medical Hermeneutics" (1998), Viktor Pivovarov (1999), Russland and Viktor Mazin (2000), and Boris Groys and Ilya Kabakov (2001). Zug thus became a meeting place for Russian artists and their friends as well as an increasingly interested and enthusiastic audience - an excellent example of sustainable cultural exchange. Pepperstein painted murals directly on the museum walls, usually without preliminary sketches, creating brilliant pictures that were painted over after each show. As part of the museum's expanded collection, permanent murals were painted in a local schoolhouse, a bank, and a prison and opened to the public. Swiss photographer Guido Baselgia documented the successful project over a period of five years. Following publications on Tadashi Kawamata and Richard Tuttle, this is the third book published by Hatje Cantz in the Collection Project series for the Kunsthaus Zug.