Nathan Peter
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Nathan Peter
Nathan Peter lets the ornament balance on the thin line between the figurative and the abstract. His still lifes are confronted with repetitive forms or reveal a recurring pattern. Sometimes the meandering movement seems to take up the entire pictorial space. But more than just color and form are integrated into these repetitive rows. The canvas itself becomes the most strongly expressive figure. It becomes permeable, creating folds or fluidly taking in the space, which is cut into strips like a sophisticated network. Thus, Peter creates an oeuvre of abstract objects and painted installations that dissolve the boundaries between genres with virtuosity. This publication is the first to offer a comprehensive view of the artist’s fascinating work.
NATHAN PETER (*1978, Minneapolis) studied painting at the Rhode Island School of Design, before moving to London and then to Berlin, where he lives today. He has participated in numerous international exhibits.