Nader Ahriman Gemälde 1994-2003
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Nader Ahriman
In the light of renewed interest in the medium of painting at present, the works by Nader Ahriman deserve special attention. For many years the focus of the Berlin-based artist has been on complex, even excessive, content orientation. Ahriman’s Iranian descent (born in Shiraz, 1964) and his resulting strong interest in a critically reflected exploration of ideological systems have also influenced his relation to painting. He developed a dense, idiosyncratic vocabulary of formal aesthetics which includes a great number of philosophical, literary and art historic references, especially to the 19th and 20th centuries. Yet Ahriman succeeds in breaking the immediate impression of a highly conceptual, model-like quality in his pictures; solutions of content always come with painterly solutions. This first extensive monograph features works from 1994 to today and concentrates on showing the metaphorical and, at the same time, painterly complexity of Nader Ahriman’s artistic vocabulary. His works are accompanied by essays by Christian Haye, Paola Morsiani and Dorothea Strauss. Exhibition Schedule: Kunstverein Freiburg April 11 - June 1, 2003