Nadav Kander Yangtze - The Long River
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Nadav Kander
Nadav Kander (*1961 in Israel) creates images in an age of radical change: in a series awarded the famed Prix Pictet in 2009, he photographed a China in the process of revolution. Traveling along the Yangtze River, he took serene pictures of people haplessly facing overwhelming change. In these pictures, the river—China’s main artery—becomes a metaphor of constant transformation. The tiny figure of a mother with a baby in her arms leans against a huge bridge piling, and one cannot help but wonder what the country will look like when this child is an adult. There are still traces of the old China, for whose spirituality the river was important, but the idyllic old buildings and houseboats have been replaced by colossal new apartment complexes that emulate Western architecture. As Kander himself says: “China is a nation that appears to be severing its roots by destroying its past in the wake of the sheer force of its moving ‘forward’ at such an astounding and unnatural pace. A people scarring their country, and a country scarring its people.”
»‘Yangtze, The Long River’ is not so much a book about China at this particular point in time, it's a book about us and what we are making out of this planet. It's not a pretty sight. A book that deserves wide exposure.«
Conscientious