Miriam Cahn ME AS HAPPENING
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Miriam Cahn
JPEG-Format (1.338 KB)
2362 x 1575 Pixel
Miriam Cahn: ME AS HAPPENING. Installation view: The Power Plant Contemporary Art Gallery, Toronto, 2021. Photo: Toni Hafkenscheid. Download
JPEG-Format (1.276 KB)
2362 x 1575 Pixel
Miriam Cahn: ME AS HAPPENING. Installation view: The Power Plant Contemporary Art Gallery, Toronto, 2021. Photo: Toni Hafkenscheid. Download
JPEG-Format (1.653 KB)
2362 x 1575 Pixel
Miriam Cahn: ME AS HAPPENING. Installation view: The Power Plant Contemporary Art Gallery, Toronto, 2021. Photo: Toni Hafkenscheid. Download
JPEG-Format (868 KB)
2362 x 1575 Pixel
Miriam Cahn: ME AS HAPPENING. Installation view: Kunsthal Charlottenborg, Copenhagen, 2020. Photo: David Stjernholm. Download
Released on the occasion of Miriam Cahn’s solo exhibitions at The Power Plant Contemporary Art Gallery, Toronto, and Kunsthal Charlottenborg, Copenhagen, this publication gives a comprehensive overview of the acclaimed Swiss artist’s extensive and versatile body of work. Encompassing oil paintings and works on paper in chalk, charcoal, pastel, and watercolor as well as film, photography, and text, the catalogue elucidates the artist’s explorations that critically engage with themes such as women’s rights, identity, sexuality, and war. An uncompromising artist, Miriam Cahn has applied a feminist perspective throughout her career. Drawing on her own experiences and observations, as well as on the connecting lines between the diverse works from the past 25 years, the publication forms a cohesive statement—a reference to the performance art of the 1960s and 1970s centered on the artist’s own body: ME AS HAPPENING.
MIRIAM CAHN (*1949, Basel) is considered one of the most acclaimed contemporary artists. For over four decades, she has been creating work based on an uncompromising resistance to discrimination in all forms. Influenced by performance art and the feminist movement of the 1960s and 1970s, her rich oeuvre includes painting, works on paper, performance, text and film. She lives and works in Stampa, Switzerland.