Max de Esteban Proposition FourHeads Will Roll
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Max de Esteban
The compelling photographs of Max de Esteban’s series Propositions pose uncomfortable questions. In Proposition One, translucent X-ray images magnify mechanical devices that have become outdated, although they continue to function perfectly according to their purpose. In Proposition Three, de Esteban (* 1959 in Barcelona) examines the cold, gray inner life of cell phones or tablets and the increasing enmeshment of the body and digital technology. In Heads Will Roll, part four of the series, the artist uses seductive photo collages made of film stills, flower photos, and fragments of text to convey the essence of the parameters that are penetrated by the postmodern patchwork of our lives. The media define everyday life: we are permanently made to feel insecure by the wars and disasters that are always happening in the world; the individual is in danger of drowning in the masses; genuine and fake have become almost indistinguishable; and a vague fear of the East pervades political policy. Reality is largely conveyed as a media experience. Ausstellung/Exhibition: Deutsches Technikmuseum Berlin September –Februar/February 2015