Jonathan Borofsky Dem Publikum gewidmet
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Jonathan Borofsky
In the course of some twenty years of exhibition activity, the New York artist Jonathan Borofsky, born in Boston in 1942, has regularly photographed his installations or had them photographed by others - together with "visitors" in each case. Borofsky regards the role of the viewer as an important element in the documentation of his spatial installations, and he even goes so far as to integrate stylised viewer figures (as in Chattering Men, for example) into some of his later works. This book presents a number of photographs arranged for the first time in chronological order and thus emphasises a hitherto unexplored aspect of the reception of Borofsky's art. At the same time, the publication offers a first comprehensive view of the previous work of this two-time "documenta" participant. In an extensive interview, Udo Kittelmann and the artist discuss the formal and substantive meanings Borofsky attributes to the "audience" in his art.