In the Absence of Raimund Abraham Vienna Architecture Conference 2010
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
In the Absence of Raimund Abraham
Raimund Abraham’s work stands for radicalism and utopia. As a nonconformist, principal critic, and champion of a fundamental architectural stance, Abraham (1933–2010) campaigned tirelessly for architecture's collective renewal. With the construction of the Austrian Cultural Forum Building in New York (2002), he made an outstanding contribution to contemporary architecture.In honor of Raimund Abraham, the MAK, Austrian Museum of Applied Arts|Contemporary Art, joined forces with the Institute of Architecture at the University of Applied Arts Vienna to stage the Vienna Architecture Conference 2010. This publication assembles the lectures, speeches, and discussions held throughout the conference as well as a number of essays written especially for this volume. A DVD documents Raimund Abraham’s last lecture, held only hours before his tragic death by accident at the Southern California Institute of Architecture in Los Angeles.ELFIE SEMOTAN (*1941, Wels, Austria) studied at the Modeschule and worked as a model before becoming a fashion, advertising, and portrait photographer. She worked with Martin Kippenberger on the series of works known as Floß der Medusa (Medusa’s Raft). She divides her time among New York, Vienna, and Jennersdorf, Austria.