Heidi Bucher Metamorphosen
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Heidi Bucher
JPEG-Format (3.002 KB)
2362 x 1577 Pixel
Hans Peter Siffert Download
JPEG-Format (2.907 KB)
2362 x 1772 Pixel
Stefan Altenburger Photography, Zurich Download
JPEG-Format (1.862 KB)
1575 x 1207 Pixel
Daniele Kaehr Download
JPEG-Format (2.088 KB)
2362 x 1587 Pixel
The Estate of Heidi Bucher Download
Heidi Bucher's fascination with the interplay between art and fashion gave rise to wearable genderless body sculptures back in the early 1970s in California. The works celebrated her concept of sculpture as something between performance and object. Already at this time, she began to experiment with unusual materials such as rubber, which she applied to surfaces in liquid form and pulled off again with great physical force after it had solidified. With material transformations that were at once radical and sensual, she investigated human forms of existence and their embedding in power structures. In doing so, she was always dedicated to a critical subversion of normative gender roles. This monograph presents Bucher’s oeuvre from its beginnings in Zurich in the 1940s, to the experimental phase in New York and Los Angeles in the 1960s and 1970s and the main body of work with architectural and human skins, to the works she created in the last years of her life on Lanzarote.
This book is also available in English.
The sculptor and performative artist HEIDI BUCHER (1926–1993) was raised in Switzerland, studied under Johannes Itten in Zurich, and enjoyed her initial successes in the late 1960s in New York and California. Her works can be found in numerous museums and private collections around the world.