Gillian Wearing Family Stories
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Gillian Wearing
What does “family” mean today? Which notions and prejudices come to light with it? How is modern family life shaped these days? In her project A Real Danish Family, the British artist Gillian Wearing asks these questions in ways that are both artistic and thought-provoking. The eponymous sculpture portrays a Danish family selected from 492 participating families of the most diverse composition. The exhibition Family Stories, which will open when the sculpture is unveiled in the National Gallery of Denmark (SMK) in Copenhagen and was initiated and produced by Kunsthal Arhus, also revolves around the family as the crystallization point for inter-human relationships. Photographs, videos, and sculptures explore relatedness and identity, and include the artist’s own family as an example. In a series of “self-portraits” the artist uses masks to slip into the roles of her siblings, parents, and grandparents. The publication examines Wearing’s work and the theme of the family through the lens of art history, and traces the course of A Real Danish Family, a project that boldly questions patterns of thought in society.Exhibition: 13 October 2017—7 January 2018, Statens Museum for Kunst, Kopenhagen