Forty Are Better Than One Edition Schellmann 1969 - 2009
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Forty Are Better Than One
Edition Schellmann has been producing books on international contemporary art since 1969. The spectrum of artists ranges from great names of the second half of the twentieth century—such as Beuys, Christo, Judd, Kounellis, Paik, and Warhol—to outstanding representatives of the contemporary art scene—like Almond, Demand, Hatoum, Gillick, Morris, Ruff, Sierra, and Tuymans. The variety of media and techniques is just as diverse—from prints or photographs on paper and mixed media objects made of steel, aluminum, glass, plastic, or wood to large-format wall art.With about nine hundred color illustrations, this volume documents the development of the internationally renowned Edition Schellmann, which began with editions of prints and multiples and now publishes limited-edition books on a wide range of contemporary art. Including works by 150 artists, it presents the forty-year history of Edition Schellmann and provides crisp insight into art developments from the seventies to the present day.
»As a whole, this illustrated volume is a useful amalgamation of the traditional print catalogue raisonné combined with a more populist ‘coffee table’ book, which will certainly broaden its appeal beyond print aficionados and offers a useful overview of the changing faces and attitudes towards prints and editions over the last 40 years.«
Printmaking Today