Filip Markiewicz Celebration Factory
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Filip Markiewicz
While Europe and the world are entangled in their own contradictions in celebrating economic growth and technical progress as the salvation horizon of humanity, Filip Markiewicz proposes to dive into a universe of signs and images that refl ect the emptiness of our current discourses. He imagines his exhibitions as stages on which individuals are invited to watch the decline of their own civilization. The myth of the automobile ends in desolate cemeteries of rusted engines and useless tires; giant bank notes stand for the deceptive show of perverted politics and media (self-)representation. As the artist stated in his theater performance Fake Fiction (Theater Basel, 2017): “Today, we have all somehow turned into Bela Lugosi. The dance of the vampires of the European image can begin. It’s time to put on the masks and drink the digital blood until our hard drive is formatted for eternity.”
FILIP MARKIEWICZ (*1980, Esch an der Alzette, Luxembourg) studied visual arts at the Marc Bloch University in Strasbourg. His long-time project Celebration Factory started at NN Contemporary Art Northampton and at Theater Basel before being shown at Casino Luxembourg (2018), CCA Derry-Londonderry (early 2019), and eventually at Kunsthalle Osnabrück (end of 2019).