Erwin Bohatsch Verläufe
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Erwin Bohatsch
Erwin Bohatsch (*1951) was an influential member of the Austrian group known as the New Savages, an eighties movement whose aim was to counter the Conceptual art of the seventies, leading to a renewal of the aesthetic phenomenon of painting. Reflecting on Classical Modernism, the group's themes were guided by an interest in approaches to ethnographic research and the theories of Claude Lévi-Strauss. Since the nineties, Bohatsch has increasingly devoted himself to Color Field painting. With his technique of applying bands of color to create almost monochromatic paintings, of partially sealing off layers of the image and veiling them with paint, he focuses on color and light, the determinant aspects of painting. Featuring informative texts and a broad selection of current paintings, as well as pivotal works from the eighties, this publication provides a thorough investigation of the artist's methods. Exhibition schedule: Neue Galerie Graz am Landesmuseum Joanneum, January 28-March 19, 2006 · Museum Moderner Kunst - Stiftung Wörlen, Passau, May 27-July 16, 2006PETER WEIBEL (* 1944, Odessa) is an internationally known media and conceptual artist, curator, and art and media theoretician. Since the 1960s his work has firmly regarded artistic creativity as an open-ended field of activity. He was head of the ZKM, Karlsruhe until 2020. Since 2017 he has been director of the Peter Weibel Research Institute for Digital Culture at the Universität für angewandte Kunst in Vienna.