Dieter Blum Cowboys
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Dieter Blum
The wide horizon of the prairie on which the sun sets, galloping horses, and laid-back cowboys swinging lassos. These are the images that lend the myth of America visual form, make it both visible as well as palpable. Unlike hardly any other contemporary artist, the photographer Dieter Blum (*1936 in Esslingen) has dealt with, updated, and scrutinized this subject. The sixty photographs in the series Cowboys, which were taken in 1992 for Marlboro, testify to this and are being assembled for the first time in their entirety in this exhibition catalogue. The topos of the “lonesome cowboy” is ruptured in a humorous way and replaced by a “worker” who pursues everyday activities in a team—stands at the bar, reads the newspaper, washes laundry, skies, takes a bath. An enchanting story that converts fiction into fact, myth into reality, and deconstructs them.Exhibition: Daimler Contemporary, Berlin 30.4.–6.11.2016