Clemens Ascher There is no Release from the Brain Police
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Clemens Ascher
What might seem on the surface like pleasing eye candy actually negotiates some of the most relevant and distressing topics of our times. Societal control through generated desires, alienation from nature, and other uncomfortable contemporary truths build the superstructure of Clemens Ascher’s surreal photography. While these constructed scenarios are reminiscent of theatrical stages, his characters always stay tangible but with an uncanny touch. He combines various styles and elements from art history and our collective visual memory to form new contemporary statements. Therefor he often utilizes an exaggerated advertising aesthetic that he contrasts with calm and detached minimalism. For more than seven years Ascher has continued to build this body of work—a world as constructed as the belief systems he satirizes. This book is the first time all his best works are brought together.
The Austrian photographer CLEMENS ASCHER (*1983) is known for his conceptual staged photography and photorealistic collage works. Besides exhibiting internationally, he also contributes to numerous festivals, publications, and magazines, including Garage, Numéro, and The Guardian.
»"a surreal take on hyperreality."«
Wallpaper