Claudia Rogge A Retrospective
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Claudia Rogge
The theme at the heart of Claudia Rogge’s (*1968 in Düsseldorf) work is the relationship between mass society and the individual—two apparently opposing, paradoxical phenomena. The artist carries on ad absurdum with the opposition between the masses and the individual, through her acknowledgement and depiction of the individual as the representative of conceptual roles. She drew international attention with her projects mob il 1 and mob il 2, traveling through Europe in a glass truck built especially for her installations. One of the installations “accommodated” inside the truck consisted of five thousand copies of a cast of a baby’s head. Rogge continues to develop her theme in her photographic works, using a uniquely conceived method. She choreographs her pictures, so that they look like a “single shot,” but these mass compositions are the result of a multitude of individual images.