Camille Henrot Mother Tongue
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Camille Henrot
Over the past twenty years, Camille Henrot has developed a critically acclaimed practice that moves seamlessly between drawing, painting, sculpture, installation, and film. Mother Tongue is Henrot’s first publication focused solely on painting and drawing, bringing together over 200 works from the series System of Attachment, Wet Job, and Soon, created between 2018 and 2022. This recent body of work addresses the ambivalent nature of care and the tension between the simultaneous developmental need for attachment and independence, beginning at infancy and continuing throughout life. Her deeply personal and intimate interrogations ultimately relate to broader questions such as the expectations placed on mothers and the representation of the female body. This richly illustrated catalogue is accompanied by texts from Emily LaBarge, Legacy Russell, Marcus Steinweg, Hélene Cixous, Seamus Kealy, and a conversation with Camille Henrot and curator Julika Bosch.
An exclusive edition is also available for this publication
CAMILLE HENROT (*1978, Paris) is recognized as one of the most influential voices in contemporary art today. Drawing upon references from literature, psychoanalysis, cultural anthropology, and the banality of everyday life, she questions what it means to be both a private individual and a global subject. Henrot has had numerous solo exhibitions worldwide, including the Munch Museum, Oslo; Palais de Tokyo, Paris, the New Museum, New York; Kunsthal Charlottenborg, Copenhagen. She lives and works between Berlin and New York City.