benandsebastian Silent Parties
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
benandsebastian
Silent Parties is an artwork based on eight historic legal cases in which animals have been put on trial or robots have been at the centre of legal disputes. benandsebastian’s recently completed public commission for the Court of Aarhus focuses on mute, nonhuman participants in legal history, spanning from a 15th century case involving a cock being tried for allegedly laying an egg, to a contemporary case examining whether life-size, singing and dancing robots at an American restaurant chain should be considered live performers. benandsebastian have collaborated with specialists working within the fields of law, robotics, ethics, anthropology and cognitive science, addressing ways in which nonhumans have been silent, but also revelatory, parties in legal history.
BEN CLEMENT (*1981, Oxford) and SEBASTIAN DE LA COUR (*1980, Copenhagen) have been working together as the duo benandsebastian since 2006. Their artworks, such as Department of Voids at the 21st Century Museum of Contemporary Art in Kanazawa and at Den Frie in Copenhagen, discover potential within gaps in institutional representation.