Ben Willikens Six Decades
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Ben Willikens
Ben Willikens became known for his paintings of vacant spaces where time seems to stand still. For a long time gray dominated his palette, and his subtle orchestration of light and perspective attracted both beholders and interpreters who found a “theater of absence” in his work.Yet Willikens’s oeuvre is more extensive and multifaceted than previous catalogues from his many exhibitions have led to believe. Now, this comprehensive overview is the first to present the entire range of his oeuvre.In more than 250 pictures, from his drawings of the 1960s to the Anstaltsbilder (institution paintings) and his Abendmahl (Last Supper) of the 1970s, the Gegenräume (counter spaces) and ORTE (SITES) to the ceiling painting known as the Leipziger Firmament (2014), this survey recapitulates an artistic development in which car paint, watercolors, drawings, photography, gouaches, collages, acrylic paint, and silkscreens have played a role—and for the last decade also the entire range of colors. (German Edition 978-3-7757-4296-2)Exhibition: Kunsthalle Weishaupt, Ulm 16.10.2016 – 26.3.2017