Antony Gormley Expansion Field
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Antony Gormley
The imposing Angel of the North in Gateshead is doubtless Antony Gormley’s most well known sculpture in public space. His art project One & Other, for which the artist invited 2,400 people to stand on the Fourth Plinth in Trafalgar Square for one hour each, brought him international recognition. With his conceptual sculptures and installations the British artist (*1950 in London) consistently addresses the relationship between the human body and space. The publication centers on Gormley’s most recent work, Expansion Field, which is being presented for the first time in the large exhibition hall at the Zentrum Paul Klee in Bern. It consists of sixty steel sculptures whose orthogonal shapes are derived from different postures of the artist’s body. Expansion Field ties in with the other Field works by the sculptor and in terms of cultural and art history opens up references from prehistory to Minimal and Body Art.