Andreas Schmidt The City
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Andreas Schmidt
Andreas Schmidt (*1967) captures clear-sighted images on his nighttime rambles through the City of London—the historical heart of the city and one of the world’s financial centers. As was the case in his photobook Las Vegas, which dealt with another glittering, superficial world, here he also documents the seductive glamour of urban financial palaces while never losing sight of their inhuman exorbitance.Although hundreds of thousands of people work in the City, its dimensions are not human. Everything is oversized, made of steel, glass, and marble, and decorated with mindless ornamental elements. Only emergency exits or indoor plants are of normal size, and they look absurd next to everything else. Empty lobbies, conference rooms, and endless corridors conform to corporate design, but primarily emanate power and coldness. As the cover of the book attests, the venerable Bank of England long ago began fitting itself out with enormous grandeur: the Neoclassical façade by Sir John Soane (1828) was regarded as an insurmountable barrier for unauthorized persons.