Ahmed Alsoudani
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Ahmed Alsoudani
Seeking political asylum, Ahmed Alsoudani (*1975 inBaghdad) leftIraq for the United States in 1999. His paintings and drawings reflect the troubled contemporary history of his home country, yet they belong to a long tradition of painting depicting war and atrocity. His work makes reference to paintings done by seventeenth- and eighteenth-century European artists as well as Francisco Goya, Pablo Picasso, Georg Grosz, Francis Bacon, and Philip Guston. However, he also draws inspiration from Middle Eastern art, literature, and contemporary poetry, such as the work of Lebanese artist Abbas Baythoon. He received his master's degree in Fine Art (painting) from Yale University in 2008. His work will be prominently featured at the upcoming exhibition Caught in the Middle, organized by the Honar Foundation incNew York, and at Out of Arabia at the Saatchi Gallery in London, opening in February 2009. He has an upcoming show at Goff + Rosenthal in New York. Alsoudani currently lives and works in Berlin. Exhibition schedule: The Saatchi Gallery, London, February 5– May 6, 2009 Goff + Rosenthal, New York April 30–June 13,2009
»The book is ultimately worth its weight, with its dogged conviction that the depth of feeling in Alsoudani's wrought, expressive group scenes merits a thorough explanation.«
AAP Almanac