Adrian Ghenie Darwin's Room
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Adrian Ghenie
At this year’s Venice Biennale, the Romanian Pavilion in the Giardini showcases Darwin’s Room, an exhibition of paintings by Adrian Ghenie. The title refers not only to a recent series of superb portraits of (and self-portraits as) the great British naturalist, but also to Ghenie’s exploration of twentieth-century history as an “evolutionary laboratory,” with the seminal ideologies as “species” fighting for survival—a fascinating interweaving of past and future histories. In just a few years, Ghenie has developed a unique artistic language, combining a spontaneous, sensual, multilayered “joie de peindre” with a keen reflection on how the contemporary is shaped by memory and desire. This handsome book assembles all paintings presented in Venice and a wealth of essays and interviews that underline Ghenie’s standing as one of the most significant painters of his generation.
At this year’s Venice Biennale, the Romanian Pavilion in the Giardini showcases Darwin’s Room, an exhibition of paintings by Adrian Ghenie. The title refers not only to a recent series of superb portraits of (and self-portraits as) the great British naturalist, but also to Ghenie’s exploration of twentieth-century history as an “evolutionary laboratory,” with the seminal ideologies as “species” fighting for survival—a fascinating interweaving of past and future histories. In just a few years, Ghenie has developed a unique artistic language, combining a spontaneous, sensual, multilayered “joie de peindre” with a keen reflection on how the contemporary is shaped by memory and desire. This handsome book assembles all paintings presented in Venice and a wealth of essays and interviews that underline Ghenie’s standing as one of the most significant painters of his generation.