Walker Evans Decade by Decade
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Walker Evans
Walker Evans (1903–1975) is undisputedly one of the most influential American photographers ever. His work altered the consciousness of his country, and many of his images are fixed in collective American memory. His uncompromising documentation of poverty during the Great Depression has become an iconic part of the history of photography, yet his equally innovative works produced in the ensuing decades have met with less acclaim.This monograph is devoted to Evans’s complete body of work, and it deliberately features many of the photographs that are only rarely seen, including the Polaroids he shot in the early seventies—his last images. The photographer’s consistently heightening influence in the seventies and his symbiotic relationship with legendaryMuseum of Modern Art curator John Szarkowski comprise the core of this revisionist volume.James Crump, Curator of Photography at the Cincinnati Art Museum, has written extensively about contemporary art and photography. Exhibition schedule: Cincinnati Art Museum, June 12–September 5, 2010
»The book seems destined to become the Evans landmark.«
Conscientious
»It is a fascinating monograph; fascinating for its inclusion of rarely seen images, and fascinating for Jane Crump's essay which explores Evans's relationship with his work, with the discipline of photography, and with Szarkowski.«
Eyemazing
»The best book on Evans in years, this will appeal to photography pundits.«
Library Journal