Taewon Jang Stained Ground
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Taewon Jang
Ominous, overwhelming, and harshly lit at night—Korean photographer Taewon Jang (1976 in Seoul) puts industrial plants at the center of his work. He documented abandoned steel factories, nuclear reactors, cooling towers, storage containers, or briskly working oil refineries to depict the traces of humans’ effort to survive in modern era. Residential buildings seem tiny in comparison, and the overall scale has obviously shifted. Jang prefers to show us these industrial landscapes in the gray of the dawn, or the red of dusk, by moonlight, in fog or snow; sometimes he shifts a gnarled tree into the foreground, but despite—or perhaps precisely because of—these potentially romantic, idyllic topoi, the viewer senses an uncanny, apocalyptic mood. Large, apparently deserted industrial plants dominate the horizon, yet moving backhoes, cranes, and conveyor belts give the impression they might have a hazardous life of their own.