Seeing Studies
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Seeing Studies
Seeing Studies investigates the ways we learn “to see.” Based on a schoolbook published by the Iranian Ministry of Education to teach art in the first year of Iranian public middle school, this bilingual publication (English/Farsi) embarks on a collaborative journey, visiting different “schools of seeing.” The institute for incongruous translation invited contributors and interlocutors to propose solutions to the problems posed by dissonant visual languages. These proposals take shape as words, pictures, numbers, objects, practices, and concepts—in sum, “things” coexisting in multiple configurations. Tenuous relations are drawn up between things as they take up positions in relation to a problem. Throughout this voyage, seeing is understood as a radical and expanded process of translation. How to look, read, and depict come together to form systems of “agreements” within which their “meanings” are constantly extended, transformed, and reassigned.