Phyllida Barlow Sculpture 1963-2015
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Phyllida Barlow
British artist Phyllida Barlow (*1944 in Newcastle upon Tyne) has been creating astonishing sculptures and expansive installations for over fifty years. Using simple materials such as plywood, cardboard, fabric, plaster, paint, and plastic, Barlow’s physically impressive and materially insistent sculptures ask questions about our relationship to objects, and about objects’ relationships to us. Slipping between different registers of form and meaning as we try to understand them, her sculptures are like things caught in the process of becoming other things, things we might have seen before or may see in the future. With reproductions of numerous works never seen before, this major monograph of Barlow’s oeuvre presents more than one hundred works, offering an indispensable resource on the practice of this important British sculptor, who continues to be lauded by artists and critics for her work and for her influence on several generations of artists. Exhibition: The Fruitmarket Gallery, Edinburgh, 27.6.–18.10.2015