Paul McCarthy's Low Life Slow Life
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Paul McCarthy's Low Life Slow Life
Low Life Slow Life presents a diverse range of artists and artworks related to Paul McCarthy's memories of his own career. Curated by Paul McCarthy (*1945 in Salt Lake City), the two-part exhibition investigates his life as an artist—from his student years in Salt Lake City and San Francisco during the sixties to his years in Los Angeles from 1970 to the present—with an emphasis on the emergence of alternative performance practices, Conceptual art, and video art. His curatorial selections are eclectic and unconventional, deriving more from his personal recollections than from any historical, objective measure of artistic influence. Packaged as a recreation of a vintage of Tide detergent, this publication has been conceived to serve as an extension of the show. An artwork in itself, the book showcases a vast range of works that have influenced McCarthy’s career, presenting a personal map of his individual art history and philosophy.
»Brilliant, just as you'd expect from the contents of a packet of Tide.«
APOLLO
»The cheerful Tide box that contains the book is emblematic of the constructive impulse implicit in the alternative archives of the last two decades.«
EYE