Mariko Mori Oneness
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Mariko Mori
Japanese artist Mariko Mori (*1967 in Tokyo) has maintained a consciousness for the unity of the material, spiritual, and technological world. Her latest work, Tom na H-iu, a four-and-a-half-meter-tall glass sculpture, also blends ancient rituals with twenty-first-century technology. The monolith was inspired by Celtic menhirs, the mythical point of transition for the soul into a new life. Computerized LED rays illuminate the work in various colors, a reference to the real-time appearance of neutrinos detected by the Super Kamiokande, the Japanese neutrino detector.This extraordinary publication offers a retrospective of Mori’s oeuvre, and is the first to present the complete Beginning of the End: Past, Present, Future, a photographic cycle produced over a period of eleven years, in which Mori presents herself as a time traveler in a Plexiglas capsule at significant symbolic locations, from Giza to New York to Shanghai. Exhibition schedule: Albion Gallery, London, October 9–December 22, 2006 · Groningen Museum April 29–September 2, 2007 · AroS Aarhus Kunstmuseum, October 4, 2007–January 27, 2008