Lynn Hershman Leeson Civic Radar
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Lynn Hershman Leeson
Lynn Hershman Leeson is one of the first and most influential media artists. During the past five decades she has done pioneering work in the fields of photography, video, film, performance, installation, and interactive and net-based media art. Hershman Leeson’s major themes are the construction of identity, surveillance and control, and life in the age of genetic engineering. Her most well-known series is Roberta Breitmore (1973-78)—, a fictional character embodied by her and three other women, in part simultaneously. A kind of clone of the artist, her life is staged in real time and space. In her most recent works, Hershman Leeson includes web applications and mass communication media such as smartphones, as well as the latest scientific developments in the field of genetics and regenerative medicine, including 3D bioprinters that create human body parts.Exhibition: Deichtorhallen 14.6.2015–17.1.2016PETER WEIBEL (* 1944, Odessa) is an internationally known media and conceptual artist, curator, and art and media theoretician. Since the 1960s his work has firmly regarded artistic creativity as an open-ended field of activity. He was head of the ZKM, Karlsruhe until 2020. Since 2017 he has been director of the Peter Weibel Research Institute for Digital Culture at the Universität für angewandte Kunst in Vienna.