Julian Röder World Wide Order
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Julian Röder
Berlin photographer Julian Röder (* 1981) has garnered international attention for his series The Summits on the protests that took place surrounding various G8 summits. Röder thus documented the riots of Genoa in 2001, where over 300,000 people took to the streets and a demonstrator was shot by police. The connection between power and economics is the central theme of the photographer’s work. What occurs when the market system—driven by the principles of generating growth and demand—begins to operate on its own accord? Röder’s series are defined by a clear visual language, and his works build upon each other in terms of content. He consciously employs compositions that recall battle scenes in historical paintings or have the visual pull advertising as a means of distinguishing his work within the everyday flood of images that we encounter. Röder has also created unsettling images for his most recent series Mission and Task, which focuses on the outer borders of Europe and challenges the core concepts of our self-image. Ausstellung/Exhibition: Kunsthalle Erfurt 18.7.– 28.9.2014
»The images are brightly lit and shimmer with colour but this only draws attention to an inhuman aspect of the spectacle.«
Irish Left Review