José Pedro Croft Medida incerta / Un certain Measure
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
José Pedro Croft
Made of iron, glass, and mirror, the six, monumental sculptures by José Pedro Croft (*1957 in Porto) establish a direct dialogue between the architecture and the landscape of Venice, a city defined by the ever changing color and light of its sky which results from the movement of the surrounding bodies of water. Croft’s work establishes an intense, visual game with its environs and forces us to rethink the places, construction conditions, and reception of the works while questioning ideas about private and public architectural spaces. Croft is one of the most outstanding and internationally-known Portuguese sculptors working today. He belongs to the highly active generation of artists from the 1980s that brought Portuguese art into the contemporary sphere. With this work, Croft establishes both a direct and indirect dialogue with Álvaro Siza, Portugal’s official representative of the 2016 Venice Biennial for Architecture, who, in neighboring locations such as the nearby island of Giudecca, is now concluding a social housing project that had previously been on hold for a decade.