Jeff Koons The Painter and the Sculptor
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Jeff Koons
The provocative art of Jeff Koons (*1955) leaves no one cold. The “king of kitsch” is skilled at manipulating the media, exploding the boundaries of all genres with his appropriations from Pop Art and popular culture, and playing the keyboard of the art market like no other. Collectors scramble for his large collages and colossal stainless-steel balloon animals. Yet, in his eye-poppingly colorful, immaculately perfect works Koons also exposes the seductive potential of the glittering world of commodities; his ready-mades and gigantic toys are amusing and thought provoking at the same time. The American artist’s once controversial work has now been recognized for its prescience. This publication presents his oeuvre in two volumes: paintings from all of the artist’s creative phases form the core of the first volume. Koons’ sculptures are the focal point of the second volume, in which objects from the Liebieghaus collection, stemming from five thousand years of cultural history, are placed in a dialogue with his works. Exhibition schedule: Schirn Kunsthalle Frankfurt, and Liebieghaus Skulpturensammlung, Frankfurt/Main, June 21–September 23, 2012