Jean-Paul Deridder Cinema
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Jean-Paul Deridder
“Everyone should be aware that this won’t exist in twenty years’ time, as films will be played from a hard disk by then,” prophesies film projectionist Marc Knoll of the Odeon in Cologne. “The multiplexes are the department stores; we’re the specialty shops,” explains Margarete Papenhoff, who represents the third generation of the family that has run the Weltspiegel Kino Center in Mettmann since the golden age of cinema.The sentiments of those working in the movie-theater business can be found in Jean-Paul Deridder’s photographic documentation of a cinematic culture on its way to becoming history. Between 2002 and 2007, the Belgian photographer (*1963) visited cinemas in Germany and Belgium with a large-format camera to photograph projectionists at their projectors, and the auditoriums themselves. His poignant images document the history of cinemas from the good old days to the dramatic demise triggered by the rise of television, and which continues to this day. Exhibition schedule: FotoMuseum Provincie Antwerpen, Antwerp, May 17–June 24, 2007