Erwin Wurm The Artist Who Swallowed the World
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Erwin Wurm
In his wonderfully ambiguous One Minute Sculptures, which are only humorous at first glance, Erwin Wurm takes a literal approach to sculpture while also deconstructing it. On the one hand, his Fat Car and Fat House are spirited, thoughtful critiques of consumer culture, but they are also simple to comprehend. Wurm coolly manipulates and deforms his seemingly melancholy protagonists, their paradoxical actions, grotesque grimaces, and strained poses giving rise to fundamental questions concerning normality and the meaning or the lack of it in both artistic conventions and human actions.Anyone who knows Wurm’s work looks forward to and enjoys every new work produced by the Vienna-based artist. This informative monograph offers many new, previously unpublished videos, sculptures, installations, and performances. Wurm’s profoundly humane art is an eye-opener to social forces, always leaving room for alternative or playful interpretations.Exhibition schedule: Le lieu unique, Nantes, December 16, 2007–March 16, 2008 · Kunstmuseum St. Gallen, Februrary 24–April 28, 2008