Enter Exit Pierre Crocquet de Rosemond
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Enter Exit
In Enter Exit Pierre Crocquet de Rosemond ( *1971 in Cape Town) has captured the daily lives of a small community in his native South Africa. These striking photographs focus on the surreal reality and lifestyle of the inhabitants, confronting us with different realities, both familiar and austere. The dark humor and harshness simultaneously reflect Crocquet’s empathy with his subjects. The work shocks, engages, and lingers as a haunting memory.South Africa has seen many dramatic changes, with a particular irony evident in today's post-apartheid society, where division is still evident, but is now set primarily along economic lines. It is a situation with which both Third and First World can increasingly identify; Crocquet forces us to hold up a mirror and realize that although representational of a small South African community, these reflections and emotions can be transported to any post-modernist society. We become an integral part of the story. Exhibition schedule: Nouvelles Rencontres Africaines de la Photographie de Bamako, Mali, November 23–December 23, 2007 · Galerie Caprice Horn January 18–February 27, 2008 · The Photographers Gallery, Cape Town, May 2008
»However, these people are also aristocrats, a point not lost on Crocquet. Another photographer, Diane Arbus, found royalty in her subjects as well, but where Arbus worked hard to wedge her way into her subjects’ lives, Pierre Crocquet’s entrée is diplomatic privilege.«
Rick Wester