CyberArts 2018 International Compendium Prix Ars Electronica
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
CyberArts 2018
Out of all of the media art competitions, the Prix Ars Electronica has the richest tradition in the world. Awarded every year since 1987, the competition is considered a barometer of trends in global media art, thanks to its consistency and the large number of high-quality submissions it receives. Containing many pictures and texts, as well as statements by the jury, the book assembles the artworks recognized in 2018 in the categories of Computer Animation, Digital Communities, Interactive Art+, and u19 – CREATE YOUR WORLD. In addition, the publication again features a “best-of” selection of works submitted to the European Commission’s STARTS Prize competition. This highly remunerated competition focuses on innovative projects that deal with a combination of science, technology, and art (= Science, Technology and ARTS).Festival dates:Ars Electronica Festival, Linz, September 6–10, 2018Since 1979 ARS ELECTRONICA has tracked and analyzed the digital revolution and its multiple impacts. The focus has always been on processes and trends combining art, technology, and society. Results of this artistic and scientific research can be seen in the form of an annual festival in Linz, Austria, where a five-day-long program involves conferences, podium discussions, workshops, exhibitions, performances, interventions, and concerts. The festival is planned, organized, and executed in collaboration with artists and scientists from around the world. A variety of controversial futuristic themes are always the center of attention.